|
|
Warunki wykonania i dostaw
|
wysyłka w ciągu 24 godzin (shipment within 24 hours)
1.Warunki wykonania.
podstawą wykonania sprężyn jest:
- rysunek techniczny sprężyny wraz z rysunkiem złożeniowym elementów współpracujących wg. PN-M-80700,
- informacja techniczna dotycząca warunków pracy sprężyny takich jak częstotliwość ugięć, atmosfera pracy, temperatura pracy, udary mechaniczne,
- w przypadkach szczególnych (awarie i inne sytuacje nie cierpiące zwłoki) dopuszcza się wykonanie sprężyn na podstawie - szkicu, wzorca (może być zniszczony lecz umożliwiający odtworzenie), opisu lub przekazu elektronicznego (sms), ustnego (np. rozmowa telefoniczna) i innych nie wymienionych form,
- zastrzega się, że wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za wadliwą konstrukcję, a tym samym nieprawidłową pracę sprężyny jeżeli nie została ona skonstruowana w naszej firmie lub konstrukcja nie została ona sprawdzona przez naszych inżynierów,
- sprawdzenie poprawności konstrukcji sprężyny następuje na wniosek zamawiającego i podlega opłacie.
terminy wykonania sprężyn:
- jeżeli nie uzgodniono inaczej - podstawowym terminem wykonania sprężyn jest termin 7 dniowy (netto),
- powyższy termin obowiązuje od momentu potwierdzenia oferty producenta (w tym akceptacji ceny) i wpisania go do harmonogramu produkcji. Wpis do harmonogramu produkcji następuje w pierwszym wolnym terminie na wykonanie zamówienia i jest udostępniany na życzenie zamawiającego, a wgląd w niego mają jedynie Odbiorcy, z którymi podpisano umowy kooperacyjne,
- ze względu na specyficzny profil działalności Firmy (zlecenia awaryjne, doraźne (na poczekaniu) wykonywanie sprężyn)) zaleca się dokładne ustalenie terminu wykonania - ponieważ w zależności od powyższych uwarunkowań może się on zmieniać,
- termin wykonania podawany jest do wiadomości zamawiającego,
- na życzenie zamawiającego bezpłatnie informujemy o wykonaniu zamówienia drogą elektroniczną.
kalkulacje cenowe:
- przystąpienie do realizacji zamówienia następuje tylko po akceptacji ceny zbytu netto. Jest to warunek konieczny,
- kalkulacja cenowa jest specyficzna dla każdego rodzaju sprężyny i zależy m/ innymi od nst. składowych:
- stopień skomplikowania wyrobu
- korekty konstrukcyjne
- zamawiana ilość
- termin wykonania
- rodzaj materiału wyjściowego
- rodzaj i sposób dostawy
2.Warunki dostaw.
W związku z rosnącym zainteresowaniem naszych Klientów usługą polegającą na szybkim i pewnym dostarczaniu
zamawianych towarów bezpośrednio do magazynów naszych Odbiorców od dnia 01.01.2006 :
- Korzystając z własnej floty samochodowej - towary, dostarczamy usługą specjalną SERVICE SPRINGS,
- Koszt dostawy dopisujemy do wartości sprzedawanego towaru lub jako osobną pozycję na fakturze VAT,
- Wysokość kosztu dostawy pozostaje w ścisłej korelacji z analogicznymi usługami Poczty Polskiej,
- Jeżeli nie ustalono inaczej - wszystkie oferowane ceny netto dotyczą magazynu loco Bielsko-Biała,
- Nie odpowiadamy za uszkodzenia towaru w transporcie obcym w przypadku wybrania spedytora innego niż SERVICE SPRINGS,
- W uzasadnionych przypadkach SPRINGS może odstąpić od wykonania dostawy własnym transportem o czym informuje odpowiednio wcześniej Odbiorcę.
3. Ogólne warunki i koszty.
Sprzedający jest zobowiązany do postawienia towaru kupującemu do dyspozycji
w punkcie wydania (magazyn SPRINGS), bez ponoszenia jakiegokolwiek ryzyka,
dodatkowych kosztów transportu czy załadunku.
KOSZTY
|
sprzedający
|
kupujący
|
koszty
postawienia towaru (tj. dostarczenia i wyodrębnienia) w uzgodnionym miejscu i
czasie swojej siedzibie (magazynie) do dyspozycji kupującego;
koszty
sporządzenia i wysłania faktury handlowej lub przekazu elektronicznego
będącego jej ekwiwalentem;
koszty zawiadomienia kupującego, gdzie i kiedy towar zostanie postawiony do
jego dyspozycji;
koszty
kontroli jakościowej, mierzenia, ważenia, liczenia, jeśli są one niezbędne do
postawienia towaru do dyspozycji kupującego;
koszty
opakowania i jego znakowania wymaganego do przewozu, o ile dany towar nie
jest zwyczajowo transportowany bez opakowania
|
koszty
zakupu towaru (cena kupna);
wszelkie
koszty związane z towarem od momentu postawienia go do dyspozycji przez
sprzedającego w oznaczonym miejscu i czasie, w tym koszty załatwienia
licencji i formalności celnych w kraju eksportu i importu oraz tranzytu.
Niniejsza formuła nie nakłada na żadną ze stron obowiązku zawarcia umowy
przewozu, ubezpieczenia i obowiązku załadunku towaru, ale z jej istoty
wynika, że są one w gestii kupującego.
W INCOTERMS 1980 formuła przewidywała, że załadunek towaru na środek
transportu jest obowiązkiem sprzedającego i została zmieniona już w INCOTERMS
1990.
|
RYZYKO
|
Ryzyko utraty lub uszkodzenia towaru przechodzi ze sprzedającego na
kupującego w momencie postawienia go przez sprzedającego do dyspozycji
kupującego w oznaczonym miejscu i czasie pod warunkiem, że towar został
należycie wyodrębniony tzn. wyraźnie oddzielony lub w inny sposób
zidentyfikowany jako przedmiot umowy.
|
4. Ogólne warunki dotyczące przewozu.
Sprzedający jest zobowiązany dostarczyć towar przewoźnikowi (lub innej
osobie np. spedytorowi), wyznaczonemu przez kupującego. Koszty dostawy, na
zasadniczej drodze przewozu, nie są opłacone przez sprzedającego. Po wydaniu
towaru przewoźnikowi, ryzyko po stronie kupującego.
KOSZTY
|
sprzedający
|
kupujący
|
koszty
opakowania i jego znakowania wymagane do przewozu, o ile dany towar nie jest
zwyczajowo transportowany bez opakowania.
koszty
zawiadomienia kupującego, że towary zostały dostarczone i powierzone
przewoźnikowi lub nie przyjęte przez niego w uzgodnionym czasie;
koszty
dostarczenia i powierzenia towaru przewoźnikowi wyznaczonemu przez kupującego
w oznaczonym miejscu;
koszty
sporządzenia i wysłania faktury handlowej lub przekazu elektronicznego
będącego jej ekwiwalentem;
koszty
uzyskania licencji eksportowej lub innych upoważnień, koszty podatku, cła i
innych oficjalnych opłat związanych z eksportem, koszty eksportowych
formalności celnych;
koszty
dostarczenia zwyczajowego dokumentu świadczącego o dostawie towaru lub
ekwiwalentnego przekazu elektronicznego;
koszty
kontroli jakościowej, mierzenia, ważenia, liczenia, które są niezbędne do
przekazania towaru przewoźnikowi
|
koszty
zakupu towaru;
koszty
wyładunku dostarczonego towaru ze środka transportu w terminalu przewoźnika
wyznaczonym przez kupującego;
koszty
frachtu wynikające z zawartej przez kupującego umowy przewozu;
koszty
zawiadomienia sprzedającego o dacie i miejscu, w którym towar ma być
dostarczony przewoźnikowi;
wszelkie
koszty związane z towarem od momentu postawienia go do dyspozycji przewoźnika
wskazanego przez kupującego, w tym koszty cła i podatku i innych oficjalnych
opłat oraz koszty formalności celnych związanych z importem i
tranzytem;
wszystkie
dodatkowe koszty wynikające z nie wyznaczenia przewoźnika albo z faktu, iż
wskazany przez kupującego przewoźnik nie przyjął towaru w uzgodnionym
terminie albo kupujący nie zawiadomił sprzedającego o nazwie przewoźnika i
terminie, w którym towar ma być dostarczony przewoźnikowi (pod warunkiem jego
należytego wyodrębnienia jako przedmiotu umowy);
koszty
kontroli przedwysyłkowej towaru, chyba że jest ona
wymagana obligatoryjnie przez władze kraju eksportera;
koszty
uzyskania dokumentów lub ekwiwalentnych przekazów elektronicznych (poza
zwyczajowym dokumentem świadczącym o dostawie), wydawanych w kraju wysyłki i/lub
kraju pochodzenia, potrzebnych kupującemu przy imporcie lub tranzycie towaru
|
RYZYKO
|
Ryzyko utraty lub uszkodzenia towaru przechodzi ze sprzedającego na
kupującego w momencie dostarczenia towaru do przewoźnika. W INCOTERMS 2000
zrezygnowano ze szczegółowego określania, odrębnie dla poszczególnych gałęzi
transportu, miejsca i sposobu przekazania towaru przewoźnikowi, jak to było w
INCOTERMS 1990. Obecnie znaczenie to uproszczono, pozostawiając tylko dwa
warianty dostawy, w zależności od miejsca, gdzie jest dokonywana, a
mianowicie:
- jeśli tym miejscem jest zakład/ magazyn sprzedającego (“seller's
premises") to dostawę uważa się za dokonaną,
gdy towary zostały załadowane na środek transportu podstawiony przez
przewoźnika,
- jeśli jest to inne miejsce niż
zakład/ magazyn sprzedającego (np. terminal, port) dostawę uważa się za
dokonaną po przekazaniu towaru przewoźnikowi, na środku transportu wysłanym
przez sprzedającego; wyładunek towaru ze środka transportu nie należy do
obowiązków sprzedającego.
Jeżeli kupujący nie podał sprzedającemu nazwy miejsca przekazania towaru lub
przewoźnika, któremu towar ma być dostarczony, albo terminu przekazania
towaru, lub gdy wyznaczony przez niego przewoźnik z jakiś względów towaru nie
przyjął, spada na niego całe ryzyko utraty lub uszkodzenia towaru ( pod
warunkiem jednak, że towar został należycie wyodrębniony jako przedmiot
umowy).
|
W formułach EXW oraz FCA importer posiada gestię transportową na całej
trasie dostawy. Różnica polega na tym, że w EXW sprzedający nie ma obowiązku
załadowania towaru ani dokonania odprawy celnej w eksporcie. W formule FCA obowiązek
dokonania odprawy celnej w eksporcie ciąży na sprzedającym a obowiązek
załadunku w zależności od rodzaju transportu. Dlatego też zaleca się stosowanie
formuły FCA w miejsce EXW.
Formuła FCA “zawiera w sobie “ terminy FOR/FOT i FOB Airport, które występowały osobno w INCOTERMS 1980.
Free Alongside Ship ...named port of
shipment
Franco wzdłuż burty statku ...oznaczony
port załadunku
Zastosowanie: tylko w transporcie morskim i wodnym śródlądowym
transport - tylko w transporcie morskim i wodnym
|
W INCOTERMS 2000 do obowiązków sprzedającego należy dokonanie odprawy
celnej eksportowej i poniesienie kosztów z tym związanych. W INCOTERMS 1990
strony mogły się umówić, że odprawa celna wywozowa zostanie dokonana przez
eksportera i wtedy formuła miała brzmienie: FAS (Cleared
for export) - FAS (Odprawa celna w eksporcie dokonana)
KOSZTY
|
sprzedający
|
kupujący
|
koszty
dostarczenia towaru wzdłuż burty wyznaczonego przez kupującego statku na
nadbrzeże lub na lichtudze w oznaczonym porcie załadunku, w dniu (okresie)
przewidzianym w umowie, w sposób zwyczajowo przyjęty w danym porcie;
koszty
sporządzenie i wysłanie faktury handlowej lub przekazu elektronicznego
będącego jej ekwiwalentem;
koszty
cła i formalności celnych związanych z eksportem towaru;
koszty zawiadomienia kupującego o dopełnionych formalnościach celnych oraz
dostarczeniu towaru wzdłuż burty wyznaczonego statku;
koszty
dostarczenia zwyczajowego dokumentu, świadczącego o dostawie towaru lub
ekwiwalentnego przekazu elektronicznego;
koszty
kontroli jakościowej, mierzenia, ważenia, liczenia, które są niezbędne do
podstawienia towaru do dyspozycji kupującego;
koszty
opakowania i jego znakowania niezbędnych do przewozu, o ile dany towar nie
jest zwyczajowo przewożony bez opakowania.
|
koszty zakupu towaru;
koszty frachtu wynikające z zawartej umowy przewozu;
wszelkie
koszty związane z towarem od momentu postawienia poprzez sprzedającego
wzdłuż burty wyznaczonego statku , w tym koszty cła i podatku i innych
oficjalnych opłaty oraz koszty formalności celnych związanych z importem i
tranzytem;
wszystkie
dodatkowe koszty wynikające z faktu, że wyznaczony przez kupującego statek
nie przybył o czasie albo z faktu, nie mógł towaru przyjąć lub zakończyć
załadunek wcześniej niż to przewidywał rozkład, lub kupujący nie załatwił
wymaganych licencji, upoważnień, formalności albo nie powiadomił
sprzedającego o nazwie statku, miejscu załadunku i wymaganym terminie
dostawy(pod warunkiem jego należytego wyodrębnienia jako przedmiotu
umowy);
koszty
zawiadomienia sprzedającego o nazwie statku, miejscu załadunku i wymaganym terminie
dostawy;
koszty
kontroli przedwysyłkowej towaru, również w
sytuacji, gdy jest one obligatoryjnie wymagana przez władze kraju
eksportu;
koszty
uzyskania dokumentów lub ekwiwalentnych przekazów elektronicznych (poza
zwyczajowym dokumentem świadczącym o dostawie), wydawanych w kraju wysyłki
i/lub kraju pochodzenia, potrzebnych kupującemu przy imporcie lub tranzycie
towaru.
|
RYZYKO
|
Ryzyko utraty lub uszkodzenia towaru przechodzi ze
sprzedającego na kupującego w momencie dostarczenia towaru wzdłuż burty
statku wyznaczonego przez kupującego, w miejscu załadunku przez niego
określonym, w dniu lub okresie przewidzianym w umowie i w sposób, jaki jest
zwyczajowo przyjęty w tym porcie. Ponadto kupujący ponosi dodatkowe ryzyko
utraty lub uszkodzenia towaru, wynikające z nie załatwienia licencji,
upoważnień, formalności wymaganych przy eksporcie, imporcie i tranzycie , a
także, gdy nie zawiadomił sprzedającego o nazwie statku, miejscu załadunku,
wymaganym terminie dostawy lub wyznaczony przez niego statek nie przybył o
czasie, nie mógł przyjąć towaru, zakończyć przyjmowania załadunku wcześniej
niż to przewidywał rozkład (pod warunkiem, że towar został należycie
wyodrębniony tzn. wyraźnie oddzielony lub w inny sposób zidentyfikowany
jako przedmiot umowy).
|
|
Zastrzegamy sobie prawo do rezygnacji ze sprzedaży eksportowej
|
|